De hervormde kerk van Lexmond wandelt in het Licht van Jezus! Wij geloven dat wij als gemeente een persoonlijke relatie met onze God mogen hebben, vanwege de redding die Jezus ons aanbiedt. Wij mogen dit uitstralen naar elkaar, maar zeker ook naar de buitenwereld.

Kunnen mensen aan ons zien dat wij gered zijn? Weten jouw buren dat je vertrouwt op de eeuwige trouw en liefde van God? Iedereen heeft Zijn redding nodig. Wij, Lexmondse christenen, zijn visitekaartjes van het evangelie. We hoeven niet terughoudend te zijn in het spreken over God, ook al is God voor veel Nederlanders een onbekende geworden. Maar praten over God kan moeilijk zijn en wij zijn nuchtere mensen. We missen soms de passie en de vrijmoedigheid om te spreken. We zijn het niet gewend.

Laten zien in wie je gelooft

Wat kunnen we dan doen? Laten ZIEN in wie je gelooft. We kunnen bijvoorbeeld iedereen het gevoel geven dat ze welkom zijn. We kunnen zonder vooroordelen en zonder eigenbelang werken in Gods koninkrijk. We kunnen met elkaar een gemeenschap zijn, waarin we naar elkaar omkijken, waar we ons veilig voelen, waar mensen bij willen horen.

Bewustwording vergroten

De Evangelisatiecommissie wil de bewustwording in onze gemeente vergroten. We bedoelen daarmee het besef dat we christen zijn, dat we bij elkaar horen als kerkelijke gemeente en dat we tegelijk midden in de samenleving staan. Dit sluit aan bij de visie van de kerk ’Kerk van Jezus Christus, midden in het dorp’.

Belangrijk om elkaar te kennen

Het belang van eenheid is groot. De gemeente is bij elkaar gebracht en mag samenleven tot Gods eer. Wij zijn kinderen van God. Binnen de gemeente is het belangrijk om elkaar te kennen, elkaar te begrijpen en elkaar op te vangen. De EC wil zich de komende tijd inzetten om dit nog verder te versterken. Wij streven naar een nog warme, nog hechtere gemeente, betrokken en verbonden met elkaar en oprecht geïnteresseerd in anderen. Een gemeente waarin iedereen zich bewust is van zijn unieke plaats binnen de kerk en zichtbaar is als christen in de samenleving. De EC ziet dit als belangrijke voorwaarde om het evangelie uit te dragen naar buiten toe.

Een lamp zijn

We moeten onze kerk in de steigers blijven zetten. Met elkaar willen we werken aan de opbouw van Gods wijngaard, hier in Lexmond. De hervormde kerk van Lexmond mag een lamp zijn, die het licht van Gods liefde laat schijnen in ons dorp. Iedereen heeft talenten, iedereen kan ergens bij helpen.

Ga je mee, aan de slag?

De EC bestaat uit:

Tim Burggraaf (voorzitter)
Anke Langerak (penningmeester)
Jan-Joost de Jong
Chris Streefkerk (vanuit de kerkenraad/consistorie)
Karin van Rossum
Corry Oskam